گروه حقوقی و مهاجرتی آراد ویژن

اعتراض به رد ویزا

اعتراض به رد ویزا

اگر شما یکی از افرادی هستید که به تازگی با رد ویزای کانادا خود مواجه شده اید، می توان آن را یکی از سخت ترین تجارب زندگی بدانبد که برنامه های سفر خراب می شود و امیدهای دوباره جمع شدن با خانواده، دوستان و نزدیکان را در معرض خطر جدی قرار داده است.

از این بدتر اینکه در نامه رد ویزا تنها اشاره ای مبهم به این باور افیسر آماده است که «شما در پایان اقامت تان کانادا را ترک نمی کنید.»  و شما میدانید که بايد توضیحات بيشتری وجود داشته باشد.

برخی دلایل رد ویزای کانادا

  • عدم ارائه اسناد حمایتی مناسب و دقیق
  • عدم نشان دادن منابع مالی کافی برای تامین مالی سفر و اقامت شما در کانادا
  • عدم رعایت استانداردهای امنیتی بین المللی، مانند مواردی که متقاضی سابقه کیفری دارد
  • عدم رعایت استانداردهای بهداشتی

ممکن است عوامل دیگری نیز وجود داشته باشد که می تواند منجر به امتناع ویزای کانادا شود،  اگر درخواست شما رد شد، ممکن است واجد شرایط درخواست تجدید نظر در درخواست امتناع یا درخواست مجدد برای ویزا باشید. اما در مورد درخواست تجدید نظر نمی توانید انتظار داشته باشید که افسر ویزا یا مقامات سفارت درخواست تجدید نظر برای اخذ ویزای موقت را بپذیرند. بهترین گزینه این است که شما درخواست دوباره برای ویزا با درخواست خود را با شرایط بهبود یافته و رفع موانع اعلام شده در پرونده قبلی است.

اگر شما می خواهید به هر گونه امید به گرفتن ویزا، و یا تایید درخواست ویزای دوم را داشته باشید، گرفتن فایل یا نوت آفیسر ضروری است. در این صورت شما در می یابید که چه شواهد یا مدارکی، تحت تاثیر نظر آفیسر قرار گرقته که ویزای شما را رد کرده است.

 تنها با دانستن این اطلاعات است که شما پس از آن در یک موقعیت برای ارائه “اطلاعات جدید قابل توجهی” در برنامه بعدی خود قرار می گیرید که امید به دریافت ویزا را بالا می برد. بنابراین درخواست نوت بهترین راه برای دریافت آن اطلاعات دسترسی به اطلاعات و حریم خصوصی (ATIP) در دولت کانادا است. اگر به درستی انجام شود، این درخواست به شما نسخه هایی از مواد فایل واقعی و نگاهی اجمالی به دلایل دقیق “داخلی” افیسر برای امتناع از درخواست شما می دهد. و با داشتن این دانش،  احتمال  بیشتری در موفقیت در برنامه بعدی خود خواهید داشت.

عتراض و درخواست تجدید نظر:

بسته به مورد، اعتراض از طریق بخش AID  و یا دادگاه فدرال کانادا را می توانید در نظر بگیرید.

اما توجه داشته باشید که این درخواست تجدید نظر تنها در مدت زمان خاصی معتبر است و باید بلافاصله به آن عمل شود. اگر این موضوع در مورد پرونده شما صدق می کند، ممکن است ایده خوبی باشد که با کمک وکیلی را که متخصص درخواست ویزای کانادا است مشورت کنید تا شانس تایید شدن شما افزایش یابد.

اسکرول به بالا