گروه حقوقی و مهاجرتی آراد ویژن

مهاجرت بر پایه H & C

مهاجرت بر پایه H & C

هر چند در برخی موارد خاص اسپانسرشیپی (حمایت مالی) سایر اعضای خانواده به کانادا امکانپذیر خواهد بود، اما معمولا فقط تنها کسانی را که می توان از این طریق به کانادا مهاجرت داد که نسبتی نظیر همسر، فرزند، پدر و مادر و پدربزرگ ها و مادربزرگ با اسپانسر داشته باشند. برخی مواقع می توان اسپانسر سایر اعضای خانواده را هم شد.

مثلا مطابق تبصره f بند ۱ ماده ۱۱۷ آئیین نامه های مهاجرتی کانادا IRPR، اگر والدین شخصی فوت کرده و از آنها فرزندی زیر ۱۸ سال باقی بماند، برادر یا خواهر کانادایی (یا مقیم کانادا) وی می تواند اسپانسر او به کانادا بشود. ضمن اینکه اداره مهاجرت کانادا امکان به پذیرفتن فرزندی کودکان زیر ۱۸ سال را نیز پیش بینی نموده است (تبصره g  ماده ۱۱۷).

برخی مواقع شخص اسپانسر یا اعضای خانواده او فاقد شرایط مهاجرت به کانادا هستند. در اینگونه موقعیتها برخی اوقات می شود به واسطه مسایل انسان دوستانه Humanitarian and Compassionate Considerations که H&C نیز به آن اطلاق میگردد، شرایط مهاجرت را فراهم نمود. در چنین شرایطی افسر مهاجرت کانادا، صلاح کودکان در اولویت اول ملاک تصمیم گیری خود را در نظر می گیرد. 

موضوع H&C در ماده ۲۵ قانون مهاجرت کانادا IRPA بیان شده و به واسطه تصمیم سال ۲۰۱۵ میلادی دادگاه عالی کانادا معروف به تصمیم Kanthasamy (کانتاسامی) تاکید شده است. هر چند تصمیم کانتاسامی اقدام نمودن بر اساس H&C را تسهیل نموده، اما همچنان شانس موفقیت در این روش اندک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا