گروه حقوقی و مهاجرتی آراد ویژن

انواع ویزاهای توریستی کانادا

درباره ما

گروه مهاجرتی آراد ویژن، گروه مهاجرتی – حقوقی ست که در خصوص مهاجرت به کانادا و امور مرتبط در زمان کوتاه و به صورت تخصصی شما را در اخذ اقامت کانادا یاری می دهد.

خانم دکتر مریم جمشیدیان با پیشینه ۱۵ سال وکالت در ایران و کانادا و همچنین عضو رسمی جامعه وکلای کانادایی، متخصص در امور مهاجرت به کانادا، برای اتباع خارجی که به دنبال اخذ ویزا و ورود به کانادا به صورت دائم یا موقت هستند، مشاوره ارائه نموده و نمایندگی شما را برعهده می‌گیرد.

اشتراک گذاری

انواع ویزاهای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا به سه دسته ی زیر تقسیم میشود که هر یک از آنها دارای ویزگی های و تفاوتهای مهمی با یکدیگر هستند و توضیحات بیشتر آنها را در زیر بیان خواهیم نمود.

  • ویزای یکبار ورود (سینگل)

  • ویزای چند بار ورود (مولتیپل)

  • سوپر ویزا

ویزای یکبار ورود (Single Entry)

همانگونه که از نام این نوع ویزای کانادا بر‌می‌آید، ویزای سینگل کانادا تنها برای یک بار ورود به خاک کانادا در زمانی مشخص و تا مدتی معین صادر می‌شود. به بیان دیگر دارنده ویزای سینگل کانادا تنها قادر خواهد بود یک بار وارد خاک کانادا شود و پیش از زمان قید شده در ویزا بایستی خاک کانادا را ترک کند. ویزای سینگل تنها اجازه ی یک بار ورود به خاک کانادا را می‌دهد و پس از خروج از کانادا حتی علیرغم باقی ماندن از اعتبار آن، ارزش دیگری نخواهد داشت.

ویزای چندبار ورود (Multiple)

ویزای مالتیپل که در میان ایرانیان با نام‌هایی نظیر ویزای 5 ساله یا مولتی  نیز خوانده می‌شود، یکی از محبوبترین انواع ویزای کاناداست که علیرغم اینکه در دسته ویزاهای موقت قرار میگیرد اما معمولا تا زمان پایان اعتبار پاسپورت معتبر خواهد بود. مهمترین ویژگی‌های این ویزا عبارتند از:

  • مدت زمان اعتبار بالا (تا پایان اعتبار گذرنامه)

  • امکان اقامت شش ماهه پس از هر بار ورود

  • عدم محدودیت در تعداد دفعات ورود به کانادا

  • امکان تمدید نمودن مدت اقامت پس از پایان ۶ ماه (در صورت ارائه مستندات کافی و تایید اداره مهاجرت)

  • پس از گذشت ۶ ماه از ورود کافی است برای حتی چند ساعت از خاک کانادا خارج شوید تا با ورود مجدد بتوانید ۶ ماه دیگر در این کشور اقامت داشته باشد.

  • عدم نیاز به انگشت نگاری (در صورت وجود سوابق انگشت نگاری متقاضی در اداره مهاجرت کانادا در۱۰ سال گذشته)

با توجه به اعتبار 5 ساله گذرنامه های ایرانی، ویزای مالتیپل کانادا بنام ویزای ۵ ساله کانادا نیز در میان ایرانیان شناخته میشود. اما بایستی توجه داشت که اعتبار این ویزا لزوما پنج ساله نیست و بستگی به مدت زمان باقیمانده از اعتبار متقاضی دارد. برای مثال، در صورتی که درخواست ویزای متقاضی در سال 2020 مورد تایید قرار گیرد و اعتبار گذرنامه تا سال 2022 باشد، ویزای صادره نیز دو ساله خواهد بود. بهمین علت توصیه می شود که همیشه پیش از اقدام برای ویزای مالتیپل کانادا، در صورت امکان گذرنامه جدید با مدت اعتبار بالا در اختیار داشته باشید.

سوپر ویزای کانادا 

این ویزا که سوپر ویزای والدین هم نامیده می شود، به والدین، پدربزرگ و مادربزرگ ها اجازه می دهد تا پس از هر بار ورود به کانادا، تا حداکثر 2 سال در این کشور بمانند. یکی دیگر از مزایای این نوع ویزا این است که مانند ویزای مولتی کانادا والدین می توانند بدون هیچ محدودیتی و حتی بی نیاز به تمدید ویزا، با توجه به پاسپورت خود تا حداکثر 10 سال، چندین بار به کشور کانادا سفر کنند. با این تفاوت که کسانی که موفق به دریافت ویزای توریستی کانادا می شوند حداکثر 6 ماه اجازه اقامت در این کشور را دارند اما دارندگان سوپر ویزای کانادا حداکثر 2 سال میتوانند در کشور کانادا اقامت داشته باشند که این یک مزیت عالی برای اقامت بلندمدت تر در کشور کانادا شمرده می شود.

در موارد زیر صلاحیت دریافت سوپرویزای کانادا را خواهید داشت:

1-  والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ یک شهروند کانادایی و یا یک فرد دارای اقامت دائم کانادا باشید.

2-  دعوتنامه ی امضا شده از طرف فرزند یا نوه خود داشته باشید که این دعوتنامه شامل:

  • قبول پشتیبانی مالی شما در طول زمان اقامتتان در کانادا

  • لیستی از نام و تعداد افراد خانواده فردی که در کانادا زندگی می کند.

  • یک نسخه کپی از تابعیت کانادا یا اقامت دائم این شخص (فرزند یا نوه شما)

3-  داشتن بیمه پزشکی از یک شرکت بیمه کانادایی که این بیمه نامه باید:

  • برای حداقل یک سال بعد از تاریخ ورودتان معتبر باشد.

  • شامل حداقل 100,000 دلار باشد.

  • نامه ای جهت اثبات مبلغ پرداخت شده به بیمه درمانی را داشته باشد.

 

اصلی ترین موردی که هنگام تلاش برای درخواست سوپر ویزا باید اثبات کنید این است که فرزند یا نوه شما در حین حضور در کانادا، درآمد کافی برای حمایت از شما و خانواده خود در کانادا را دارد، بدون اینکه شما نیاز به شغل یا کمک های اجتماعی داشته باشید. قوانین در مورد اینکه چه مقدار درآمد باید داشته باشید هر ساله تغییر می کند.

آخرین برآوردی که در سال 2019 جهت میانگین مبلغ درآمد سالانه اعلام شده به شرح ذیل می باشد؛

فردی که به تنهایی در کانادا زندگی می کند (فرزند یا نوه شما) باید حداقل درآمدی معادل $ 25,338 داشته باشد. درآمد بالای 31,544 دلار برای 2 نفر، درآمد بالای 38,780 دلار برای 3 نفر، درآمد بالای 47,084 دلار برای 4 نفر، درآمد بالای 53,402 دلار برای 5 نفر، درآمد بالای 60,228 برای 6 نفر، درآمد بالای 67,055 برای 7 نفر و اگر تعداد افراد خانواده بیشتر از 7 نفر باشد به ازای هر نفر مبلغ 6,827 دلار باید به حداقل درآمد الزامی شما اضافه شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا